• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60192
+
-

مدیریت یکپارچه محیط‌زیست خراسان رضوی بر مناطق چهارگانه

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: محیط‌زیست خراسان رضوی عهده‌دار مدیریت یکپارچه مناطق چهارگانه شد. به گزارش تسنیم، «تورج همتی» اظهار کرد: با هدف اجرای مقررات ماده 16 قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست و به منظور حفاظت کامل از مناطق چهارگانه (پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، مناطق حفاظت‌شده) و پیگیری تخریب، تصرف و بهره‌برداری پایدار منابع ملی واقع در مناطق طبیعی، اداره کل حفاظت محیط‌زیست به عنوان نماینده دولت در امور نظارتی و حاکمیتی در مناطق یادشده تعیین شد. این موضوع برای نخستین بار در کشور به صورت رسمی و در چارچوب ضوابط به انجام رسید. 

وی توضیح داد: این موضوع به منظور استفاده از ظرفیت و توانمندی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی در حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و اتخاذ تدابیر مناسب برای بهبود مدیریت در محدوده مناطق چهارگانه محیط‌زیست انجام شده است. مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان خراسان رضوی افزود: پس از چندین نشست تخصصی و تبادل نظر کارشناسان و مسئولان ادارات کل دو طرف تفاهم‌نامه، نقشه‌های اجرای مقررات منابع طبیعی در مناطق چهارگانه که شامل 28 منطقه و با مساحت کل یک میلیون و 212 هزار و 358 هکتار می‌شود، پس از بررسی و تطبیق از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی تحویل شد. 

همتی با تاکید بر نقش پررنگ جوامع محلی و ضرورت توجه به بهره‌برداری پایدار ذی‌نفعان گفت: از این پس، ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مغایر با ضوابط و مقررات مناطق چهارگانه و منابع طبیعی برای جلوگیری و توقف عملیات وارد عمل می‌شوند. وی ادامه داد: راهکارهای هم‌افزایی و توسعه فضای تعاملی برای تسهیل در روند پیگیری‌های حقوقی نیز مورد توافق قرار گرفت. در این زمینه برگزاری مانور مشترک اطفای حریق در عرصه‌های طبیعی با مشارکت اعضای ستاد بحران استان در اسرع وقت و برگزاری نشست توجیهی مشترک در سطح اداره کل و شهرستان‌ها با حضور تمامی کارکنان مرتبط به تصویب رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید